Bilsport
Bilsport

Bilsport

Car Culture Sweden
A part of Albinsson & Sjöberg
Bilsport är en attraktiv mötes- och marknadsplats för engagerade företag och aktiva läsare. Så gott som dagligen möter vi bådadera i jobbet och på fritiden. Därför vågar vi påstå att Bilsport är det bästa medievalet när det gäller att nå ut till dagens bilentusiaster, såväl unga som äldre. Tillsammans kan vi hitta klockrena marknadsföringsidéer för just ert företag, både genom kreativa annonser, internet och mässor/event!
Read more

Målgrupp Bilsport

Män (88%), de flesta i åldern 25-55 år, med stort intresse för bilar och teknik. 60% av läsarna äger två eller fler bilar. 36% bor i kommuner med över 90 000 invånare och 39% bor i kommuner med färre än 25 000 invånare. Mer än 60% av läsarna bor i villa. Förutom bilar och teknik finns ett stort intresse för musik, semester, film och att snickra/måla/bygga.


Bilsports läsare tillsammans spenderar671 miljoner kronor på bildelar/tillbehör per år.


Bilsport sänder ut ett digitalt nyhetsbrev till ca 6.000 läsare en gång per vecka.


bilsport.se besöks av ca 17.000 personer i veckan.

Gender distribution

Women
12%
Men
88%

Utbildning

Source: Kantar TNS
Grundskola
25%
Gymnasium
52%
Högskola
23%

Boendeform

Source: Kantar TNS
Lägenhet
32%
Villa
59%