Bilsport

Bilsport

Car culture
88% Men, 12% Women, 46 years

Målgrupp Bilsport

Män (88%), de flesta i åldern 25-55 år, med stort intresse för bilar och teknik. 60% av läsarna äger två eller fler bilar. 36% bor i kommuner med över 90 000 invånare och 39% bor i kommuner med färre än 25 000 invånare. Mer än 60% av läsarna bor i villa. Förutom bilar och teknik finns ett stort intresse för musik, semester, film och att snickra/måla/bygga.


Bilsports läsare tillsammans spenderar671 miljoner kronor på bildelar/tillbehör per år.


Bilsport sänder ut ett digitalt nyhetsbrev till ca 6.000 läsare en gång per vecka.


bilsport.se besöks av ca 17.000 personer i veckan.

Utbildning

Source: Kantar TNS
Grundskola
25%
Gymnasium
52%
Högskola
23%

Boendeform

Source: Kantar TNS
Lägenhet
32%
Villa
59%

Advertise with Bilsport

Send a free request to us and our team will get back to you as soon as possible.

  • Free of charge
  • Get price suggestions
  • No commitments